Soms lukt het niet om met creditcard te betalen of worden dergelijke betalingen geweigerd. Hieronder lees je de meest voorkomende redenen hiervoor, hoe je het probleem kunt oplossen en wat je moet doen als je bank aangeeft dat je geld is gereserveerd.
Meest voorkomende oorzaken van een mislukte creditcardbetaling:
- Er is niet genoeg krediet beschikbaar of de maximale kredietlimiet is bereikt.
- De bank van de creditcard heeft een fraudewaarschuwing op je kaart laten zetten.
- Het kaartnummer, de vervaldatum, het adres of de veiligheidscode is onjuist ingevoerd. Daardoor kun je niet betalen.
- De betaling van de creditcardrekening valt na de vervaldatum. Daarom heeft de bank alle betalingen met de kaart stopgezet.
Wat moet ik doen?
Neem contact op met je bank om de reden van de mislukte betaling te achterhalen en te horen hoe je dit kunt verhelpen.
Geld gereserveerd?
Als op je bankafschrift staat dat je betaling is gereserveerd, betekent dit dat je bank de annulering nog moet verwerken. Tot dan is het bedrag op je bankrekening gereserveerd, maar blijft het van jou. Na een mislukte betaling annuleren wij de betaling automatisch en blijft het geld op je rekening staan. Hoe snel je bank het geld vrijgeeft, hangt echter van je bank zelf af. Wij hebben hier geen invloed op. Als het gereserveerde bedrag niet binnen 5 werkdagen opnieuw is vrijgegeven, raden wij aan contact op te nemen met je bank of creditcardmaatschappij.